ריטריטים וחופשות יוגה

משמעות המילה ריטריט Retreat היא 'לסגת' או 'לחזור חזרה'. כלומר, חזרה הביתה אל המקור שלנו, אל מי שאנחנו באמת, מתחת למסכות והתפקידים שאנחנו לובשים בחיי היומיום. למעשה, ריטריט הוא זמן ייעודי וסוג של הזדמנות פז לשים בצד את השגרה שלנו ולהקדיש את עצמנו לחקירה פנימית והתפתחות אישית.


הריטריט מציע תהליך הדרגתי המשלב בתוכו:

יוגה, מדיטציה, הליכות שקטות ושיחות דהרמה המסבירות את מהות התרגול והדרך.

 

הריטריטים מתאימים למתרגלים חדשים המעוניינים להעמיק בחקירה עצמית ולעשות מסע משנה חיים, ולמתרגלים בעלי ניסיון ההולכים בדרך ומעוניינים להעמיק בתרגול. חלק מהריטריטים דורשים ניסיון קודם ואינם פתוחים למתחילים. 

אופי הריטריטים?

תרגולי מדיטציה

החלק הארי בריטריטים מוקדש לתרגול מדיטציה שמטרתו לפתח את השליטה בתשומת הלב, לנקות את ההכרה, לחדד את יכולת ההבחנה, להתבסס במודעות ולחקור את טבע ההכרה והעצמי.


'מיקוד באובייקט אחד' הינה הטכניקה המרכזית אותה לומדים ומתרגלים במהלך המדיטציות. בריטריטים ארוכים מתורגלות גם טכניקות המיינדפולנס וחקירה אנליטית.


היום מורכב ממדיטציות בישיבה של 40 דק' כל אחת, וביניהן 20 דק' של מדיטציה בהליכה.
הישיבה היא על מזרן, מומלץ להיעזר בכרית מדיטציה. במידה וישיבה על מזרן אינה נוחה לכם, ניתן להישען על קיר, לשבת על כיסא, לעמוד ואף לשכב. באולמות התרגול ישנם כיסאות אך אתם מוזמנים להביא כסא או שרפרף מדיטציה אישי לנוחיותכם.


למי שאינו מורגל במדיטציה, הגוף וההכרה יתקשו בישיבות הארוכות ולכן מומלץ להכין את עצמכם לקראת הריטריט באמצעות תרגול מדיטציה יומי של 5-10 דק' כל יום.

תרגולי יוגה


במהלך הריטריט מתקיימים שני תרגולי יוגה ביום, בוקר וערב, המשלבים תנועה (אסאנה) ונשימה (פראניאמה). התרגולים הם עדינים, מדיטטיביים ומתאימים גם עבור מי שאין לו ניסיון קודם או יכולות פיסיות גבוהות.


תרגולי היוגה מעניקים למערכת שלנו את התנאים האידיאלים לבריאות, משחררים את העומסים המצטברים בגוף בעקבות הישיבה הממושכת ומכינים את ההכרה לתרגולי המדיטציה. במידה ויש לכם מגבלה פיסית, פציעה או כאב, אנא עדכנו אותנו טרם ההרשמה לריטריט.

הימנעות מגירויים

בריטריט אנו זונחים את כל העיסוקים והפעילויות הרגילות שמסיחות את הדעת. הימנעות מגירויים מסייעת להשקיט את גלי ההכרה ומאפשרת העמקה בתרגול.


כשההכרה מתבהרת נגלה שגם פעילויות פשוטות כמו שתיית כוס תה והתבוננות בנוף הופכות להיות מלאות עניין ועומק.


במהלך הריטריט אין לעשות שימוש בטלפונים, מכשירי טאבלט, ספרי קריאה (גם אם הם קשורים ליוגה/מודעות), מצלמות, נגני מוזיקה וכדומה. ניתן לכתוב במהלך שיחות הדהרמה ולסכם תובנות. בנוסף אנו מבקשים במהלך הריטריט להימנע משימוש בבשמים, קרמים עם ריחות חזקים וכל דבר אחר המייצר גירוי חושי חזק.


עם פתיחת הריטריט תתבקשו להפקיד אצלנו את הטלפונים הסלולריים שלכם ותקבלו אותם חזרה בסיום הריטריט. לפני הריטריט יש לעדכן את בני המשפחה/ חברים שלא תהיו זמינים ולתת להם את מספר הטלפון של המנחים עבור מקרי חירום.


במהלך הריטריט אסורים: שימוש באלכוהול, סמים ומגע פיסי. מומלץ מאד להימנע מעישון סיגריות, אך במידה ואינכם מסוגלים להימנע לחלוטין, ניתן לעשן מחוץ למתחם.

על השתיקה

הריטריטים של עמותת קדן מתקיימים בשתיקה מלאה. השתיקה היא אמצעי התומך בתרגול ומאפשר התכנסות פנימה. רבים מהמשתתפים בעבר חששו מהשתיקה אך לבסוף לא רצו להיפרד ממנה.


במידה ובמהלך הריטריט תחושו צורך לשוחח עם המנחים, ניתן לתקשר באמצעות פתקים וכן לבקש שיחה אישית. מנחי הריטריט נמצאים שם כדי ללוות באהבה ולתת מענה לכל קושי שעולה.


במידה ואתם מתמודדים עם משבר או קושי נפשי או נוטלים תרופות פסיכיאטריות, אנא עדכנו אותנו טרם ההרשמה. במידה ויש לכם ספק אם הריטריט מתאים עבורכם, אנא התייעצו איתנו לפני ההרשמה.

על התזונה

התזונה המוגשת בריטריטים הנה צנועה, מזינה וטבעונית.
התפריט מורכב מאורז בסמטי ,קטניות, ירקות מבושלים וטריים, פירות, דייסת שיבולת שועל ולחמים. אנו נמנעים משימוש בסוכר לבן, מוצרים מן החיים ומזון מעובד. לשירותכם פינת קפה (שחור בלבד. ללא חלב או תחליפי חלב) ותה.


אחת לשנה אנו מקיימים ריטריט מיוחד המציע תהליך ניקוי תזונתי מלא.
במידה ואתם בוחרים להתנקות מקפה בריטריט, מומלץ מאוד להתחיל את הניקוי כשלושה ימים לפחות לפני תחילת הריטריט על מנת שלא תסבלו מתסמיני הגמילה במהלך הריטריט.


במהלך הריטריטים מוגשות 2 ארוחות ביום, ארוחת בוקר וצהריים. רובנו רגילים לאכול 3 ארוחות ביום, אך התזונה הפשוטה מסייעת לנו להישאר ערניים ומרוכזים בתרגולי המדיטציה. לעיתים עולה חשש אצל המשתתפים ששתי ארוחות ביום אינן מספקות, אך תופתעו לגלות כי המערכת מוזנת היטב בעקבות התזונה הבריאה ואין בעיה של רעב.


במידה ויש לכם רגישויות, אלרגיות או צרכי תזונה מיוחדים, אנו יידעו אותנו לפני הרשמתכם.
במידה ויש לכם צורך בתוספות מזון ניתן להביא נשנושים כגון פירות יבשים ואגוזים אם כי לטובת התרגול מומלץ לאכול במתינות. נבקש להימנע מחטיפים ומוצרים מעובדים.

קארמה יוגה

קארמה יוגה זהו שירות למען הכלל התומך בתרגול מודעות.
במהלך הריטריט המשתתפים לוקחים חלק פעיל בדאגה למרחב המשותף ע"י תורנויות ניקיון, מטבח, צלצול פעמון ועוד. התורנויות נקבעות על ידי המנחים או בבחירה אישית בתחילת הריטריט.

על מסורת הדאנה

בקדן שמנו לעצמנו מטרה להנגיש את הידע והלימוד לכולם ולא רק לבעלי אמצעים, מתוך ההבנה שידע שמיטיב עם כל הברואים הוא זכות טבעית לכל אדם ונועד לשפר את איכות החיים של כולנו. לכן התשלום עבור הריטריט נחלק לשניים: דמי רישום המכסים את עלות הלינה והמזון ומשולמים עם ההרשמה לריטריט, ודאנה (תמורה כנדיבות הלב) עבור הלימוד, הניתנת ישירות למורים עם סיום הריטריט.

 

כל פעם שאנו נותנים דאנה אנו נותנים לא רק עבור מה שקיבלנו בריטריט הנוכחי, אלא תומכים בקיום מסורת עתיקת ימים. כך הנתינה שלכם מבטיחה המשך קיום ריטריטים עתידיים ומתגמלת מעגל רחב של מתרגלים בעתיד.


מעצם נתינת הדאנה אנו מצהירים שיש אפשרות לקיים מערכת יחסים של הזנה הדדית ויוצרים שינוי בתפיסה החברתית, הכלכלית והעסקית של ישראל.


בסיום הריטריט תוזמנו לתת גם דאנה לתמיכה בעמותה, על מנת לאפשר את המשך הפעילות שלנו כמוסד ללא מטרות רווח.

יוגה ויפאסנה

 במידה ויש לכם שאלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם:

פנייתכם נשלחה. תודה רבה